Warunki handlowe FAVI.pl

spółki handlowej

FAVI a.s.

z siedzibą: ul. Vodičkova 710/31, Nové Město, 110 00 Praha 1

REGON: 048 57 402

wpisanej w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze, dział B, wpis 28244

w sprawie świadczenia usług promocyjnych za pośrednictwem witryny internetowej www.favi.pl

1. Postanowienia wstępne

1.1. Niniejsze warunki handlowe (zwane dalej "Warunkami Handlowymi") regulują w myśl postanowień §1751 ust. 1 ustawy nr 89/2012 Dz. U., Kodeks Cywilny, w brzmieniu późniejszych zmian (zwanego dalej "Kodeksem Cywilnym") wzajemne prawa i obowiązki między spółką handlową FAVI a.s., z siedzibą przy ul. Vodičkova 710/31, Nové Město, 110 00 Praha 1, REGON: 048 57 402, wpisaną w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze, dział B, wpis 28244 (zwaną dalej "Wykonawcą") i innymi podmiotami (zwanymi dalej "Zamawiającym") wynikające z umów w sprawie świadczenia usług w zakresie świadczenia przez Wykonawcę usług promocyjnych (zwanych dalej "umową w sprawie świadczenia usług") zawieranych za pośrednictwem stron internetowych Wykonawcy znajdujących się pod adresem www.favi.pl (zwanym dalej "Witryną Internetową") w ramach ich działalności gospodarczej.

1.2. W Witrynie Internetowej wyświetlano użytkownikom Witryny produkty, w szczególności produkty oferowane przez osoby trzecie do sprzedaży, spełniające wymagania estetyczne Wykonawcy. Statystyki związane z wyświetlaniem produktów osób trzecich w Witrynie Internetowej oraz kolejne informacje przechowywane są w ramach systemu informacyjnego Wykonawcy (zwanego dalej "Systemem Informacyjnym").

1.3. Zgodnie z postanowieniami §1752 Kodeksu Cywilnego strony uzgadniają, że Wykonawca może w stosownym zakresie zmienić jednostronnie treść niniejszych Warunków Handlowych. O zmianie Warunków Handlowych Zamawiający zostanie poinformowany pocztą elektroniczną pod jego adres wskazany na koncie użytkownika (Art. 3) (zwany dalej "Adresem Zamawiającego"), i to każdorazowo z co najmniej piętnastodniowym (15-dniowym) wyprzedzeniem, jeżeli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1150 z dnia 20 czerwca 2019 w sprawie propagowania sprawiedliwości i przejrzystości dla użytkowników biznesowych korzystających z usług pośrednictwa internetowego (zwanego dalej "Rozporządzeniem 2019/1150") nie pozwala na zmianę warunków handlowych przed upływem takiego terminu. Zmianę Warunków Handlowych może Zamawiający odrzucić i w takim wypadku wypowiedzieć pisemnie umowę w sprawie świadczenia usług w okresie wypowiedzenia wynoszącym jeden (1) miesiąc.

1.4. Z chwilą wyrażenia zgody Zamawiającego na nowe brzmienie Warunków Handlowych wygasa ważność poprzedniego brzmienia Warunków Handlowych i nowe brzmienie Warunków Handlowych staje się częścią integralną umowy w sprawie świadczenia usług.

2. Zawarcie umowy w sprawie świadczenia usług

2.1. W celu otrzymania projektu umowy w sprawie świadczenia usług wypełnia Zamawiający formularz rejestracyjny na Witrynie Internetowej. Projekt umowy w sprawie świadczenia usług Wykonawca przekaże Zamawiającemu po zaznaczeniu pozycji (tzw. check-box) klikając na przycisk "Dodaj sklep" (zwany dalej "Zgłoszenie Rejestracyjne"). Postanowienia §1740 ust. 3 Kodeksu Cywilnego nie mają zastosowania. Wskazane przez Zamawiającego informacje w Zgłoszeniu Rejestracyjnym uważane są do celów Warunków Handlowych przez Wykonawcę za poprawne, przy czym Wykonawca może kiedykolwiek zweryfikować tożsamość Zamawiającego oraz wskazane przez niego dane (telefonicznie, pocztą elektroniczną itp.).

2.2. W związku z doręczeniem Zgłoszenia Rejestracyjnego Wykonawcy prześle Wykonawca pod adres Zamawiającego informacje niezbędne do aktywacji konta użytkownika (zwane dalej "akceptacją") i to w celu weryfikacji adresu Zamawiającego. Z chwilą doręczenia akceptacji Zamawiającemu umowa w sprawie świadczenie usług zostaje zawarta.

2.3. Zamawiający przyjmuje do wiadomości, że Wykonawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie świadczenia usług (odmówienie rejestracji Zamawiającego) i to w szczególności z osobami, które wcześniej w rażący sposób naruszyły stosunki umowne z Wykonawcą.

3. Konto użytkownika

3.1. Na podstawie zawarcia umowy w sprawie świadczenia usług może Zamawiający przystępować do swego interfejsu użytkownika Witryny Internetowej oraz systemu informacyjnego. Ze swego interfejsu użytkownika może Zamawiający w szczególności zarządzać swymi danymi, przystępować do informacji zawartych w systemie informacyjnym i dokonywać zmian w ustawieniach usług (zwane dalej „kontem użytkownika”).

3.2. Konto użytkownika Zamawiającego zostanie uruchomione w powiązaniu z zawarciem umowy w sprawie świadczenia usług.

3.3. Dane podane na koncie użytkownika Zamawiający powinien na bieżąco aktualizować w przypadku jakiejkolwiek ich zmiany. Wskazane przez Zamawiającego dane na koncie użytkownika Wykonawca uważa za poprawne. Każdy podmiot może posiadać tylko jedno konto użytkownika.

3.4. Dostęp do konta użytkownika zabezpieczony jest nazwą użytkownika (stanowi ją adres poczty elektronicznej) i hasłem. Zamawiający powinien zachowywać w tajemnicy informacje niezbędne dla dostępu do konta użytkownika i przyjmuje do wiadomości, że Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za naruszenie tego obowiązku przez Zamawiającego.

3.5. Wykonawca może uniemożliwić Zamawiającemu korzystanie z konta użytkownika, szczególnie w przypadku naruszenia przez Zamawiającego jego obowiązków wynikających z umowy w sprawie świadczenia usług (włącznie Warunków Handlowych).

4. Przedmiot umowy w sprawie świadczenia usług

4.1. Zawierając Umowę w sprawie świadczenia usług Zamawiający zobowiązuje się do tego, że:

4.1.1. w okresie ważności umowy w sprawie świadczenia usług Wykonawcy przekazywać będzie informacje o swych produktach w celu ich wyświetlania na Witrynie Internetowej i to w formie tzw.źródła danych (data feed). Strony przyjmują pod uwagę fakt, że forma źródła danych (data feed) zgodnie ze zdaniem poprzednim może ulegać zmianie w okresie trwania umowy w sprawie świadczenia usług,

4.1.2. będzie uiszczać na rzecz Wykonawcy opłatę za wyświetlanie wybranych informacji o produktach Zamawiającego na Witrynie Internetowej i to zgodnie z art. 5 Warunków Handlowych.

4.2. Zawierając umowę w sprawie świadczenia usług Wykonawca zobowiązuje się do tego, że:

4.2.1. wybrane informacje o produktach Zamawiającego będą wyświetlane na Witrynie Internetowej i to z podaniem linku (hiperłącza) do stron internetowych Zamawiającego, jeżeli nie uzgodniono inaczej;

4.2.2. udostępni Zamawiającemu informacje dotyczące produktów Zamawiającego wyświetlanych na Witrynie Internetowej i to w zakresie rejestrowanym w systemie informacyjnym.

4.3. Bez wygaśnięcia umowy w sprawie świadczenia usług Zamawiający może zawiesić korzystanie z usług wysyłając do Wykonawcy pocztą elektroniczną pod adres: wspolpraca@favi.pl. Do zawieszenia usługi może dojść również na podstawie decyzji Wykonawcy, w szczególności w przypadku zaistnienia podejrzenia o to, że Zamawiający:

4.3.1. narusza lub naruszy umowę świadczenia usług lub

4.3.2. narusza lub naruszy obowiązujące ogólnie przepisy prawne lub

4.3.3. narusza lub naruszy swe obowiązki prawne wobec Klientów lub

4.3.4. nie będzie w stanie lub chętny uregulować swe przyszłe zobowiązania finansowe wobec Wykonawcy.

4.4. W okresie zawieszenia korzystania z usług (art. 4.3.) wybrane informacje o produktach Zamawiającego nie będą wyświetlane przez Wykonawcę na Witrynie Internetowej.

4.5. Zamawiający przyjmuje do wiadomości, że informacje przekazane Wykonawcy przez Zamawiającego w ramach źródła danych będą publikowane przez Wykonawcę na Witrynie Internetowej w formie, w jakiej Zamawiający mu je udostępnił. Zamawiający zobowiązuje się przekazywać Wykonawcy w ramach źródła danych informacje dokładne i prawdziwe. W przypadku, gdy w ramach źródła danych (data feed) przekazano Wykonawcy informacje niewłaściwe (wliczając w to niewłaściwe ceny produktu itp.), Wykonawca opublikuje takie niewłaściwe informacje (wadliwe) na Witrynie Internetowej. Wykonawca nie jest zobowiązany do wykonywania kontroli prewencyjnej lub późniejszego sprawdzania informacji otrzymanych od Zamawiającego w ramach źródła danych.

4.6. W przypadku naruszenia przez Zamawiającego któregokolwiek z jego obowiązków wynikających z umowy w sprawie świadczenia usług (włącznie warunków handlowych) lub z obowiązujących ogólnie przepisów prawa może Wykonawca przy spełnieniu warunków określonych w Rozporządzeniu 2019/1150 ograniczyć świadczenie usług, włącznie przypadków zwłoki Zamawiającego z uregulowaniem wynagrodzenia Wykonawcy. Przy spełnieniu warunków określonych w Rozporządzeniu 2019/1150 Wykonawca może ograniczyć świadczenie usług również w przypadku

4.6.1. gdy Zamawiający nie spełnia warunków technicznych korzystania z usług lub

4.6.2. w przypadku, gdy Zamawiający w ramach źródła danych (data feed) przekaże Wykonawcy niedokładne lub niewłaściwe informacje (art. 4.4.), wliczając w to informacje o terminie dostarczenia towaru,

4.6.3. będzie miała miejsce uzasadniona obawa o to, że Zamawiający nie będzie w stanie lub nie będzie zamierzał uregulować swe przyszłe zobowiązania finansowe wobec Wykonawcy.

4.7. Zamawiający zobowiązuje się wobec Wykonawcy do tego, że oferowanie i sprzedaż produktów (towaru) oraz świadczenie usług za pośrednictwem swych stron internetowych będzie zapewniać zgodnie z obowiązującymi ogólnie przepisami prawa, jak również zgodnie z regulacjami w zakresie ochrony konsumenta, włącznie należytego wypełniania swych obowiązków ustawowych i umownych wobec wszystkich klientów Zamawiającego.

5. Opłaty i warunki finansowe (Wynagrodzenie Wykonawcy)

5.1. Za wyświetlanie przekazanych informacji o produktach na Witrynie Internetowej Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy wynagrodzenie za każde kliknięcie użytkownika na produkt Zamawiającego, wyświetlany na Witrynie Internetowej (zwany dalej "kliknięciem") w wysokości określonej art. 5.2. Warunków Handlowych.

5.2. W opublikowanym pod adresem internetowym https://favi.pl/lista-kategorii cenniku każdorazowo ustalona i wyświetlana jest w chwili kliknięcia aktualna minimalna wysokość wynagrodzenia Wykonawcy za każde kliknięcie (zwana dalej "Minimalną Ceną"). Minimalna Cena zawsze wyświetlana jest również w ramach Systemu Informacyjnego. W trakcie trwania umowy w sprawie świadczenia usług Minimalna Cena może na bieżąco i automatycznie zmieniać się, w szczególności w celu jej dostosowania do warunków aktualnych na rynku oraz w celu zapewnienia optymalnego poziomu odwiedzalności stron internetowych Zamawiającego. Zamawiający może na koncie użytkownika ustawić wyższą kwotę za każde kliknięcie (wynagrodzenie większe od Minimalnej Ceny) ustawiając krotność Minimalnej Ceny, co może skutkować zwiększeniem odwiedzalności stron internetowych Zamawiającego (art. 9.3.). W takim przypadku Wykonawcy należy się za każde kliknięcie takie wynagrodzenie podwyższone.

5.3. Fakty stanowcze dla powstania prawa Wykonawcy do wynagrodzenia rejestrowane są w systemie informacyjnym Wykonawcy, gdzie Zamawiający może je na bieżąco sprawdzać. W ramach systemu informacyjnego Wykonawca przekazuje Zamawiającemu cenę średnią za jedno kliknięcie w wybranych przez Zamawiającego okresie. Po zakończeniu każdego miesiąca kalendarzowego Wykonawca prześle Zamawiającemu rozliczenie wynagrodzenia za poprzedni miesiąc kalendarzowy w wysokości, w jakiej zarejestrowana była w systemie informacyjnym. Powyższe nie narusza postanowień art. 5.4. o 5.5. Warunków Handlowych. Strony uzgodniły, że Zamawiający może wystosować zarzut przeciwko rozliczeniu wynagrodzenia Wykonawcy najpóźniej w terminie trzydziestu (30) dni od daty doręczenia rozliczenia.

5.4. Wykonawca może kiedykolwiek zażądać uregulowania zaliczki na rzecz jego wynagrodzenia zgodnie z umową świadczenia usług.

5.5. Wynagrodzenie łączne Wykonawcy płatne jest w odstępach miesięcznych: przelewem na rachunek Wykonawcy w terminie dziesięciu (10) dni od daty wystawienia faktury za poprzedni okres rozliczeniowy. Niemniej Wykonawca może domagać się po Zamawiającym uregulowania wynagrodzenia, do którego Wykonawcy przysługuje już prawo na podstawie umowy świadczenia usług, kiedykolwiek (a więc bez terminu płatności lub bez względu na ewentualny termin płatności wystawionej faktury, jeżeli Wykonawca już fakturę wystawił). Powyższe nie narusza postanowień art. 5.4. Warunków Handlowych.

5.6. Informacje do przelewu, wraz z numerem rachunku Wykonawcy i symbolu zmiennego transakcji, otrzymuje Zamawiający w instrukcji płatności wyświetlającej się w ramach konta użytkownika lub Wykonawca przekaże je pocztą elektroniczną na adres Zamawiającego. Zamawiający powinien uiszczać płatności zgodnie z powyższymi instrukcjami podając symbol zmienny transakcji / płatności.

5.7. Wykonawca jest płatnikiem podatku od towarów i usług (zwany dalej podatkiem "VAT") i do wszystkich kwot doliczany będzie podatek VAT zgodnie z obowiązującymi ogólnie przepisami prawa.

5.8. W przypadku płatności wynagrodzenia Wykonawcy przelewem, obowiązek uregulowania przez Zamawiającego wynagrodzenia na rzecz Wykonawcy spełniony jest w chwili naliczenia stosownej kwoty na rachunek Wykonawcy.

5.9. W przypadku zwłoki Zamawiającego z płaceniem wynagrodzenia Wykonawcy, przysługuje Wykonawcy prawo do naliczenia odsetek za zwłokę w wysokości 0,03% od sumy należnej za każdy dzień zwłoki.

5.10. W przypadku zwłoki Zamawiającego z płaceniem wynagrodzenia Wykonawcy może Wykonawca wstrzymać realizację jakichkolwiek swych zobowiązań wobec Zamawiającemu, do momentu zapłacenia wszystkich zaległości przez Zamawiającego.

5.11. W przypadku zwłoki Zamawiającego z uregulowaniem wynagrodzenia Wykonawcy mogą być informacje o Zamawiającym udostępnione osobie trzeciej w celu zarządzania długiem i jego dochodzenia.

6. Informacje z systemu Google Analytics

6.1. Zamawiający może za pośrednictwem swojego konta użytkownika w systemie informacyjnym uruchomić funkcję "automatyczne szeregowanie produktów według konwersji", co udostępnia informacje dot. odwiedzalności stron internetowych Zamawiającego z systemu Google Analytics Wykonawcy (zwane dalej "informacje o odwiedzalności"). To ustawienie Zamawiający może w każdym momencie zmienić i zakończyć udostępnianie Wykonawcy informacji o odwiedzalności.

6.2. Wykonawca zobowiązuje się do tego, że:

6.2.1. Wykonawca nie będzie udostępniać informacji o odwiedzalności osobom trzecim;

6.2.2. Wykonawca będzie wykorzystywać informacje o odwiedzalności wyłącznie w celu zwiększenia skuteczności szeregowania produktów Zamawiającego w witrynie internetowej i to tylko w zakresie niezbędnym do osiągnięcia tego celu;

6.2.3. informacje o odwiedzalności Wykonawca będzie przetwarzać wyłącznie automatycznie (przy użyciu systemu), przy czym Wykonawca nie będzie dokonywać ich ręcznego przetwarzania;

6.2.4. informacje o odwiedzalności udostępniane będą Wykonawcy maksymalnie przez okres ważności umowy w sprawie świadczenia usług.

7. Uzgodnienia licencyjne

7.1. Zamawiający oświadcza, że jest uprawniony do udzielenia Wykonawcy licencji do wszystkich przekazanych informacji dotyczących produktów oraz ich poszczególnych elementów, włączając zdjęcia produktów oraz innych materiałów związanych z produktami, podlegających ochronie prawem autorskim lub innym prawem własności intelektualnej (zwane dalej wspólnie "udostępnieniem dzieła" czy "dziełem udostępnionym").

7.2. Zamawiający niniejszym udziela Wykonawcy prawa do korzystania z dzieła udostępnionego (licencji) i to na określonych poniżej warunkach.

7.3. Licencja do dzieł udostępnionych udzielana jest w celu przekazywania dzieła udostępnionego do wiadomości publicznej (szczególnie za pośrednictwem Internetu) nieodpłatnie i to w nieograniczonym zasięgu terytorialnym. Dzieło udostępnione może Wykonawca wykorzystywać w reklamie lub w ramach innej promocji, przy czym w tym celu Wykonawca może udzielić osobom trzecim sublicencji do dzieła udostępnionego. Licencja do dzieła udostępnionego udzielana jest na czas nieograniczony (a więc także na okres po zakończeniu ważności umowy w sprawie świadczenia usług).

7.4. Wykonawca zobowiązuje się do tego, że nie udostępni treści pliku źródła danych (data feed) Zamawiającego osobie trzeciej.

8. Korzystanie z usług

8.1. Zamawiający przyjmuje do wiadomości, że Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za ustawienia dokonywane na koncie użytkownika przez Zamawiającego.

8.2. Zamawiający nie może w ramach usług korzystać z mechanizmów, narzędzi, wyposażenia programowego lub działań mogących wpływać ujemnie na pracę urządzeń Wykonawcy, bezpieczeństwo Internetu czy innych użytkowników Internetu.

8.3. Zamawiający nie może dokonywać czynności zmierzających do uniemożliwienia lub ograniczenia pracy serwera Wykonawcy, na którym wykonywana jest usługa, lub podejmować inne ataki na taki serwer, nie może również pomagać osobom trzecim w podejmowaniu tego typu czynności. Zamawiający nie może korzystać z konta użytkownika i usług w sposób niewspółmiernie ograniczający korzystanie z usługi kolejnym klientom Zamawiającego czy w inny sposób nieodpowiednio ograniczać Wykonawcę. Zamawiający w szczególności nie może przeciążać serwer Wykonawcy, na którym zapewniana jest usługa, automatycznymi żądaniami.

9. Informacje według rozporządzenia 2019/1150

9.1. Wykonawca korzysta w szczególności z następujących dodatkowych kanałów dystrybucji i potencjalnych programów partnerskich, za których pośrednictwem Wykonawca wprowadza do obrotu produkty (towary) oferowane przez Zamawiającego: systemy PPC reklamy eksploatowane przez osoby trzecie, reklamę wyświetlaną on-line, sieci społecznościowe eksploatowane przez osoby trzecie oraz e-mailing (marketing bezpośredni za pośrednictwem poczty elektronicznej).

9.2. Wpływ warunków handlowych na prawa własności intelektualnej Zamawiającego oraz ich kontrolę nad takimi prawami reguluje art. 7 warunków handlowych. Prawo do stosowania majątkowych praw autorskich do udostępnionych dzieł nie jest naruszone przez umowę w sprawie świadczenia usług.

9.3. Dla określenia kolejności ofert w ramach katalogu produktów na Witrynie Internetowej ma decydujące znaczenie kombinacja dwóch (2) czynników podstawowych, a mianowicie opinia użytkowników na temat konkretnego oferowanego przez Zamawiającego w ramach usługi produktu (towaru) oraz wysokość wynagrodzenia Wykonawcy za kliknięcie ustawiona przez Zamawiającego na koncie użytkownika (art. 5.2.). Opinia jakościowa użytkowników dotycząca konkretnego produktu oferowanego przez Zamawiającego w ramach usługi wyrażona jest poziomem zainteresowania użytkowników takim produktem wynikającym z ilości kliknięć na taki produkt, popularnością produktu wśród użytkowników, ceny produktu, dostępności magazynowej produktu, terminu dostawy produktu przez Zamawiającego oraz kolejnych parametrów. Wyższy poziom jakościowy oferowanego przez Zamawiającego produktu oznacza korzystniejszą pozycję w katalogu produktów na Witrynie Internetowej. Większe wynagrodzenie Wykonawcy za kliknięcie ustawione przez Zamawiającego na koncie użytkownika (art. 5.2.) oznacza lepszą pozycję w katalogu produktów na Witrynie Internetowej. W ten sposób Wykonawca oferuje możliwość wpływania na kolejność oferowanych produktów za bezpośrednią opłatę w ramach usługi.

9.4. Wykonawca nie oferuje konsumentom żaden dodatkowy towar czy dodatkowe usługi w myśl art. 6 Rozporządzenia 2019/1150.

9.5. Wykonawca we własnym zakresie czy jakikolwiek z użytkowników biznesowych zarządzanych przez Wykonawcę nie oferują za pośrednictwem Witryny Internetowej usługi oferowane przez Zamawiającego, co oznacza, że nie dochodzi do zróżnicowanego traktowania w myśl. Art. 7 Rozporządzenia 2019/1150.

9.6. Biorąc pod uwagę również charakter usługi, Zamawiający nie będzie miał dostęp do informacji udzielonych lub wygenerowanych przez Zamawiającego, jakie Wykonawca przechowuje po zakończeniu umowy w sprawie świadczenia usług i to za wyjątkiem rozliczeń. Z punktu widzenia charakteru usługi Zamawiający nie ma dostęp również do jakichkolwiek danych osobowych lub innych danych, jakie konsumenci przekazują w celu korzystania z usługi lub generowane są w ramach świadczenia takich usług.

9.7. Wykonawca ma dostęp do danych osobowych i innych danych, jakie użytkownicy przekazują w celu korzystania z usługi lub jakie generowane są w ramach świadczenia usługi. Konkretnie Wykonawca ma dostęp do adresów poczty elektronicznej oraz nazwisk konsumentów, którzy zalogowali się do odbioru ogłoszeń handlowych na Witrynie Internetowej oraz dostęp do informacji o wykorzystaniu takich adresów do celów marketingowych. Powyższe dane Wykonawca uzyskuje niezależnie od jego stosunków z Zamawiającymi (ich zbieraniem na Witrynie Internetowej). Dane według zdania poprzedniego udostępniane są osobom trzecim, ponieważ konieczne to jest dla zapewnienia usług marketingowych świadczonych przez takie podmioty na rzecz Wykonawcy. Zamawiający ma dostęp do swych danych identyfikacyjnych, jakie zapisał w systemie informacyjnym i dalej ma Zamawiający w ramach systemu informacyjnego dostęp do statystyk dotyczących korzystania z usługi.

9.8. Wykonawca nie ogranicza Zamawiającemu możliwości do oferowania identycznych produktów (towaru) lub usług konsumentom (użytkownikom) na zróżnicowanych warunkach za pośrednictwem środków odmiennych od usługi.

9.9. Nieodpłatny i łatwo dostępny wewnętrzny system Wykonawcy do rozpatrywania skarg Zamawiającego w myśl art. 11 Rozporządzenia 2019/1150 dostępny jest na Witrynie Internetowej pod adresem: https://help.favionline.com. Na tej Witrynie Internetowej można znaleźć również informacje dotyczące dostępu do wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg oraz jego funkcjonowania, przy czym takie informacje stanowią część integralną niniejszych Warunków. Za pośrednictwem wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg Zamawiający może składać do Wykonawcy skargi dotyczące następujących kwestii:

9.9.1. domniemane niewywiązanie się przez Wykonawcę ze zobowiązań, o których mowa w Rozporządzeniu 2019/1150 i które dotyczy Zamawiającego,

9.9.2. kwestie technologiczne związane bezpośrednio ze świadczeniem usług i dotyczące Zamawiającego,

9.9.3. stosowane przez Wykonawcę środki lub zachowanie związane bezpośrednio ze świadczeniem usług i dotyczące Zamawiającego.

10. Kolejne prawa i obowiązki stron

10.1. Prawa i obowiązki Stron w zakresie odpowiedzialności Wykonawcy za wady usług odnoszą się do stosownych, obowiązujących ogólnie przepisów prawa, a mianowicie do postanowień §1914 oraz nast. Kodeksu Cywilnego. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność wyłącznie za zawinione naruszenia obowiązków prawnych. Zamawiający może korzystać ze swoich praw wynikających z odpowiedzialności Wykonawcy za wady usług u Wykonawcy w szczególności pod adresem jego siedziby.

10.2. Zamawiający przyjmuje do wiadomości, że Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonalność sieci cyfrowej Zamawiającego, funkcjonalność publicznej sieci cyfrowej, funkcjonalność sprzętu Zamawiającego, za stan oprogramowania Zamawiającego, za archiwację danych przez Zamawiającego oraz ewentualne ingerencje osób trzecich w oprogramowanie Zamawiającego.

10.3. W przypadku powstania szkody po stronie Zamawiającego w związku z odpowiedzialnością Wykonawcy za wady usług, jeżeli nie chodzi o szkodę wyrządzoną przez Wykonawcę celowo lub z przyczyn istotnych zaniechań, Strony uzgodniły, biorąc pod uwagę warunki świadczenia usługi, ograniczenie odszkodowania z tytułu takiej ewentualnej szkody wyrządzonej Zamawiającemu tak, iż łączna wysokość odszkodowania, włącznie utraty zysku, ograniczona jest do wysokości jednej połowy wynagrodzenia zapłaconego w rzeczywistości przez Zamawiającego za korzystanie z usług w ostatnim miesiącu przed zaistnieniem wydarzenia skutkującego wyrządzeniem szkody po stronie Zamawiającego. Biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności związane z zawarciem umowy w sprawie świadczenia usług strony stwierdzają, że łączna szkoda przewidywalna, wraz z utratą zysku, jaka może zostać wyrządzona Zamawiającemu wskutek wadliwości usług, może wynosić maksymalnie sumę jednej połowy wynagrodzenia zapłaconego w rzeczywistości przez Zamawiającego za korzystanie z usług w ostatnim miesiącu poprzedzającym momentu zaistnienia zdarzenia skutkującego powstaniem szkody po stronie Zamawiającego.

10.4. Zamawiający wyraża zgodę na korzystanie z jego anonimowych danych przechowywanych w ramach usługi do celów analitycznych i to również po zakończeniu umowy w sprawie świadczenia usług.

10.5. Swój obowiązek informacyjny wobec Zamawiającego będącego osobą fizyczną, w myśl art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz swobodnego przepływu takich danych i w sprawie unieważnienia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (zwane dalej "rozporządzeniem ROGO"), związany z przetwarzaniem danych osobowych Zamawiającego w celu realizacji umowy w sprawie świadczenia usług, do celów prowadzenia pertraktacji na temat takiej umowy oraz do celów wypełniania obowiązków cywilnoprawnych Zamawiającego, wypełnia Zamawiający za pośrednictwem odrębnego dokumentu.

10.6. W przypadku, gdy Strony współpracują przy badaniu satysfakcji klienta, prawa i obowiązki Stron przy przetwarzaniu danych osobowych klientów reguluje umowa w sprawie przetwarzania danych osobowych zgodnie z postanowieniami art. 28 ust. 3 oraz ust. 4 Rozporządzenia RODO stanowiąca załącznik nr 1 do niniejszych Warunków oraz ich część integralną.

11. Przekazywanie zawiadomień handlowych i przechowywanie ciasteczek (cookies)

11.1. W myśl postanowień §7 ust. 2 ustawy nr 480/2004 Dz. u. w sprawie niektórych usług społeczeństwa informacyjnego oraz zmianie niektórych ustaw (ustawa w sprawie niektórych usług społeczeństwa informacyjnego), w brzmieniu późniejszych zmian, Zamawiający wyraża zgodę na przesyłanie informacji i zawiadomień o charakterze handlowym przez Wykonawcę związanych z usługami lub zakładem Wykonawcy pod adres Zamawiającego oraz na przesyłanie zawiadomień handlowych osób trzecich pod adres Zamawiającego.

11.2. Związane z ewentualnym zapisywaniem plików cookies na urządzeniach Zamawiającego obowiązki ustawowe Wykonawca wypełnia za pośrednictwem dokumentu odrębnego.

12.Trwanie umowy w sprawie świadczenia usług

12.1. Umowa w sprawie świadczenia usług wchodzi w życie w dniu jej zawarcia.

12.2. Umowa w sprawie świadczenia usług zostaje zawarta na czas nieokreślony i może zostać wypowiedziana z jakiegokolwiek powodu lub bez wskazania powodu przez którąkolwiek stronę. Okres wypowiedzenia wynosi trzydzieści (30) dni licząc od momentu doręczenia wypowiedzenia stronie drugiej.

12.3. W przypadku, gdy Zamawiający naruszy którykolwiek z obowiązków wynikających z umowy w sprawie świadczenia usług (wraz z Warunkami Handlowymi) lub z obowiązujących ogólnie przepisów prawa, może Wykonawca przy spełnieniu warunków, o których mowa w Rozporządzeniu 2019/1150 wypowiedzieć umowę w sprawie świadczenia usług z powyższych przyczyn. Termin wypowiedzenia wynosi trzydzieści (30) dni licząc od doręczenia wypowiedzenia Zamawiającemu. Jeżeli nie uzgodniono inaczej, umowa w sprawie świadczenia usług wygasa z chwilą upływu okresu wypowiedzenia.

12.4. Zamawiający przyjmuje do wiadomości, że w przypadku zakończenia umowy w sprawie świadczenia usług może dojść do usunięcia wszystkich informacji dostarczonych przez Zamawiającego lub Wykonawcę dla Zamawiającego w ramach usługi.

13. Doręczanie

13.1. Jeżeli nie zostanie uzgodnione inaczej, to wszelka korespondencja dotycząca czynności prawnych związanych z umową w sprawie świadczenia usług wymaga doręczenia stronie przeciwnej pisma w formie pisemnej lub pocztą elektroniczną. Zamawiającemu doręczana jest pod adres Zamawiającego, a więc pod adres poczty elektronicznej wskazany w jego koncie użytkownika.

13.2. Wiadomość została doręczona w przypadku doręczania pocztą elektroniczną z chwilą jej przyjęcia na serwer poczty doręczonej.

14. Postanowienia końcowe

14.1. Jeżeli relacja związana z korzystaniem z witryny internetowej lub stosunek prawny oparty na umowie w sprawie świadczenia usług zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), to strony uzgadniają, że relacja stosuje się do przepisów prawa czeskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego. Do celów stosunków między Wykonawcą i Zamawiającym:

14.1.1. wyklucza się zastosowanie zachowywanych zwyczajów handlowych w myśl postanowień §558 ust. 2 Kodeksu Cywilnego,

14.1.2. wyklucza się zastosowanie §557, §1748, §1799 i §1800 Kodeksu Cywilnego.

14.2. Strony uzgodniły jurysdykcję i właściwość sądów Republiki Czeskiej. Do rozpatrywania sporów dotyczących praw i obowiązków wynikających z umowy w sprawie świadczenia usług lub związanych z nią w przypadku przynależności faktycznej sądu powiatowego w pierwszej instancji właściwy jest Sąd Powiatowy Praga-Wschód i w przypadku przynależności faktycznej sądu okręgowego w pierwszej instancji właściwy jest Sąd Okręgowy w Pradze.

14.3. Jeżeli którekolwiek postanowienie Warunków Handlowych jest lub staje się nieważnym czy bezskutecznym, to zamiast nieważnego postanowienia zostanie uzgodnione postanowienie, którego sens będzie najbardziej zbliżony do sensu postanowienia nieważnego. Nieważność czy bezskuteczność jednego postanowienia nie narusza ważności postanowień pozostałych.

14.4. Wykonawca może przenieść prawa i obowiązki wynikające z umowy w sprawie świadczenia usług na osobę trzecią, na co Zamawiający wyraża zgodę.

Załącznik nr 1 do Warunków Handlowych – Badanie satysfakcji klienta – umowa w sprawie przetwarzania danych osobowych

1. Strony są w stosunku umownym w zakresie badania satysfakcji klienta przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego (zwane dalej "przedmiotowymi stosunkami umownymi"). Biorąc pod uwagę fakt, że na podstawie przedmiotowych stosunków umownych będzie Wykonawca zgodnie ze zleceniami Zamawiającego przetwarzać dane osobowe, Zamawiający niniejszym upoważnia Wykonawcę zgodnie z Rozporządzeniem do przetwarzania danych osobowych i to na wyszczególnionych poniżej warunkach.

2. Zamawiający nie powołał pełnomocnika ds. ochrony danych osobowych.

3. Wykonawca przetwarzać będzie dane osobowe w okresie trwania niniejszej Umowy. Dane osobowe przetwarzane będą za pomocą procesów automatyzowanych lub ręcznych polegających na rejestracji, przechowywaniu, wyszukiwaniu lub kasowaniu danych osobowych.

4. Celem przetwarzania danych osobowych jest wysyłanie zawiadomień handlowych w celu badania satysfakcji klientów. Typy przetwarzanych przez Wykonawcę danych osobowych stanowią: adres elektroniczny oraz informacje związane z dosłanymi wiadomościami. Kategorie podmiotów danych stanowią: klienci Zamawiającego.

5. Wykonawca przetwarzać będzie dane osobowe wyłącznie na podstawie udokumentowanych zleceń Zamawiającego, włącznie zleceń w sprawie przekazania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, jeżeli obowiązek Wykonawcy dotyczący takiego przetwarzania nie wynika już z przepisów unijnych lub państwa członkowskiego, którymi Wykonawca jest objęty; w takim przypadku Wykonawca poinformuje Zamawiającego o takim wymogu prawnym przed przystąpieniem do przetwarzania chyba, że przedmiotowe przepisy prawne zabraniałyby przekazania takiej informacji z istotnych przyczyn zachowania interesu publicznego. Zlecenia Zamawiającego mogą być zawarte również w niniejszej Umowie lub w ramach przedmiotowych stosunków umownych.

6. Jeżeli z Wykonawcą nie uzgodniono wyraźnie inaczej, nie będzie miał Wykonawca dostęp do informacji stanowiących kategorię szczegółową danych osobowych w myśl art. 9 Rozporządzenia, a więc do danych świadczących o pochodzeniu rasowym czy etnicznym, preferencjach politycznych, wiarze lub przekonaniu filozoficznym, członkostwie w związkach zawodowych, do danych, które stanowią dane genetyczne lub biometryczne lub dane o stanie zdrowia bądź życiu seksualnym czy orientacji seksualnej osoby fizycznej.

7. Do przetwarzania danych osobowych dochodzić będzie w trybie automatycznym i ręcznym przez cały czas trwania przedmiotowych stosunków umownych. Po wygaśnięciu niniejszej Umowy powinien Wykonawca skasować wszystkie dane osobowe, które posiada na podstawie niniejszej Umowy (co stanowi zlecenie Zamawiającego), jeżeli obowiązujące ogólnie przepisy prawa nie wymagają kolejnego przechowywania przedmiotowych danych osobowych.

8. W zakresie wynikającym z obowiązujących ogólnie przepisów prawa Wykonawca zobowiązuje się podjąć wszelkie środki, by nie mogło dojść do nieuprawnionego lub przypadkowego dostępu do danych osobowych, ich zmiany, zniszczenia lub straty, nieuprawnionego przeniesienia, innego nieuprawnionego przetwarzania danych, jak również do jakiegokolwiek innego nadużycia danych osobowych. Wykonawca wdroży stosowne środki techniczno-organizacyjne dla zapewnienia poziomu zabezpieczenia danych osobowych zgodnego z danym ryzykiem, biorąc pod uwagę stan techniki, koszty wdrożenia, charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania danych osobowych, jak również różne prawdopodobieństwo i różną istotność zagrożenia dla praw i wolności osób fizycznych.

9. Zamawiający przyjmuje do wiadomości i wyraża zgodę na to, że ponosi pełną odpowiedzialność za zagrożenie bezpieczeństwa związane z brakiem wdrożenia środków technicznych zalecanych przez Wykonawcę w okresie trwania niniejszej Umowy i w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych.

10. Bez uprzedniej konkretnej lub ogólnej zgody pisemnej Zamawiającego Wykonawca nie zleci przetwarzanie danych osobowych żadnemu innemu przetwórcy. Zamawiający niniejszym wyraża zgodę na zaangażowanie kolejnych przetwórców w zapewniany przez Wykonawcę proces przetwarzania danych osobowych, a mianowicie osób zapewniających wypełnianie obowiązków Wykonawcy wynikających z przedmiotowych stosunków umownych, zwłaszcza przy wysyłaniu zawiadomień handlowych lub przy przechowywaniu danych. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o wszelkich zamierzonych zmianach dotyczących zaangażowania kolejnych przetwórców lub zastąpienia przetwórców istniejących i umożliwi Zamawiającemu przedstawić swe zarzuty czy uwagi do proponowanych zmian. Jeżeli Wykonawca zaangażuje kolejnego przetwórcę danych osobowych po to, by w imieniu Zamawiającego podejmował pewne czynności w zakresie przetwarzania danych osobowych, musi być taki kolejny przetwórca na podstawie umowy objęty identycznymi obowiązkami w zakresie ochrony danych osobowych, jakie określono w niniejszej Umowie, szczególnie w zakresie stosownych gwarancji i zabezpieczeń dotyczących wdrożenia odpowiednich środków techniczno-organizacyjnych tak, by przetwarzanie danych osobowych było zgodne z wymaganiami Rozporządzenia.

11. Wykonawca powinien brać pod uwagę charakter przetwarzania danych osobowych. Wykonawca będzie Zamawiającemu służył pomocą za pośrednictwem stosownych środków techniczno-organizacyjnych, jeżeli będzie to możliwe, w celu spełnienia obowiązku Zamawiającego reagować na wnioski o zastosowanie praw przysługujących podmiotom danych, o których mowa w rozdziale III Rozporządzenia i to po kosztach Zamawiającego. Wystosowane do Wykonawcy ewentualne wnioski o zastosowanie praw podmiotów danych Wykonawca niezwłocznie przekaże Zamawiającemu.

12. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania poufności w zakresie przetwarzania danych osobowych. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić obowiązek zachowania poufności w zakresie przetwarzania danych osobowych także po stronie swych pracowników i kolejnych osób pracujących z danymi osobowymi.

13. Wykonawca będzie wspierał Zamawiającego przy zapewnianiu zgodności z obowiązkami wynikającymi z art. 32 do art. 36 Rozporządzenia przy uwzględnianiu charakteru przetwarzania danych osobowych oraz dostępnych dla Wykonawcy informacji, wszystko po kosztach Zamawiającego.

14. Wykonawca zobowiązuje się do tego, że po kosztach Zamawiającego udostępni Zamawiającemu wszelkie informacje niezbędne do udowodnienia faktu spełnienia obowiązków określonych w niniejszej Umowie i po kosztach Zamawiającego umożliwi przeprowadzenie audytów danych osobowych, wraz z inspekcją, wykonywanych przez Zamawiającego lub innego upoważnionego przez Zamawiającego audytora i przyczyni się do takich audytów, wraz ze zwróceniem Zamawiającemu uwagi na to, że zdaniem Wykonawcy jego zlecenie narusza obowiązujące ogólnie przepisy w zakresie ochrony danych osobowych.

15. Zamawiający powinien przetwarzać dane osobowe zgodnie z regulacjami w zakresie ochrony danych osobowych, wraz z zapewnieniem należytej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych. W przypadku, gdy w związku ze sprzecznym z prawem działaniem Zamawiającego w zakresie ochrony danych osobowych po stronie Wykonawcy powstanie szkoda (wliczając w to kary cywilnoprawne lub wydatki i koszty Wykonawcy związane z takim działaniem nielegalnym), powinien Zamawiający zwrócić taką szkodę Wykonawcy najpóźniej w terminie trzydziestu (30) dni od jej powstania.

16. W przypadku szkody zaistniałej po stronie Zamawiającego w związku z odpowiedzialnością Wykonawcy z tytułu niniejszej Umowy, jeżeli nie chodzi o szkodę wyrządzoną przez Wykonawcę celowo lub z powodu rażącego niedbalstwa, Strony biorąc pod uwagę warunki niniejszej Umowy uzgodniły ograniczenie odszkodowania z tytułu takiej ewentualnej szkody mającej miejsce po stronie Zamawiającego (wliczając w to szkodę wynikającą z kar administracyjnych) tak, że całkowita wysokość odszkodowania ograniczona jest do kwoty rzeczywiście zapłaconej przez Zamawiającego na rzecz Wykonawcy za ostatnie dwa miesiące przed powstaniem takiej szkody. Strony biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności związane z zawarciem niniejszej Umowy stwierdzają, że całkowita przewidywalna szkoda (włącznie szkody mającej miejsce w wyniku kar administracyjnych), jaka może powstać po stronie Zamawiającego w wyniku naruszenia niniejszej Umowy przez Wykonawcę, może wynosić maksymalnie kwotę zapłaconą w rzeczywistości przez Zamawiającego na rzecz Wykonawcy za ostatnie dwa miesiące przed powstaniem takiej szkody.

17. Niniejsza Umowa wchodzi w życie i nabywa mocy prawnej w dniu jej zawarcia. Niniejsza Umowa zostaje zawarta na czas trwania przedmiotowych stosunków umownych. W przypadku wygaśnięcia wszystkich przedmiotowych stosunków umownych (z jakiejkolwiek przyczyny) wygasa również niniejsza Umowa.

18. Niniejsza Umowa, jak również prawa i obowiązki powstałe na podstawie niniejszej Umowy lub w związku z nią, stosują się do przepisów prawa czeskiego. Zmiany niniejszej Umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie obustronnej ugody Stron z tym, że zmiana niniejszej Umowy mniej surową formą jest wykluczona.

Praga, 14.2.2023

FAVI a.s.